Historia Vita Memoriae Strona Główna Historia Vita Memoriae
Forum dyskusyjne miłośników historii i fortyfikacji - Grupa Inicjatywna "Cztery Historie"

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: darecki
Wto Mar 11, 2008 9:47 pm
Płyta pancerna mod. 36 (typ tarcza)
Autor Wiadomość
TADEK 
trochę się zna na rzeczy...


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 258
Skąd: POLSKA
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 9:58 am   

Witam.
Jacek napisał " Pierwsze pancerze miały numery bardzo łatwe do odnalezienia. Sam bardzo dokładnie oglądałem pancerz w schronie (znany z działalności naszych młodszych kolegów) z przełomu 37/38 roku. Płyta była całkowicie odsłonięta i co gorsza pozbawiona numeru. Przynajmniej ja nie umiałem tego numeru odnaleźć. Czy ktoś posiada lepszą wiedzę na ten temat?"
Będąc ostatnio przy schronie o którym pisze Jacek zerknołem sobie na te płyty pancerne i znalazłem coś takiego :





Pozdrawiam
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 11:18 am   

Cześć Tadek,
Chyba nie zerknąłeś, tylko musiałeś spędzić dłuższą chwilkę przy płytach :mrgreen: . Pamiętam charakterystyczne uszkodzenie pancerza w prawym górnym rogu, poniżej kotwy, ale numeru nie znalazłem. Czy druga płyta też posiada numer?
Cieszę się, że Tobie się udało odnaleźć sygnaturę. Jaka firma może być producentem?

Jacek
 
 
TADEK 
trochę się zna na rzeczy...


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 258
Skąd: POLSKA
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 12:27 pm   

Cześć Jacku .
Tak jak pisałem tylko zerknołem na te płytki :smile: i zrobiłem zdjęcia tego co znalazłem .Jak widać na płycie pancernej (tej obok rur sygnalizacji świetlnej) jest nr wybity (większy) choć nie całkiem go widać z przyczyny którą widać na zdjęciu.Takiej wielkości nr powinien się znajdować również na drugiej płycie pancernej no chyba że otwór wykonano centralnie na tym numerku to wtedy nic nie zobaczymy :sad: . Ale to jeszcze kiedyś sprawdzę jak tam bedę .A co do tego mniejszego nr to on też powinien sie znajdować na tej płycie obok rur sygnalizacji świetlnej tylko że w tym miejscu jest jeszcze ładnie zachowana oryginalna farba dlatego trzeba nam jeszcze sporo lat poczekać aż ta farba się złuszczy i wtedy płyta odkryje swą tajemnicę :grin:
A co do producenta który wykonał te płyty to raczej nie będę się wypowiadał bo poprostu nie jestem pewny ale na forum jest sporo fachowców :smile: więc oni na pewno będą wiedzieć.
 
 
Simon 
bunkrolog



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 464
Skąd: Piekary
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 7:43 pm   

Witam

Jako uzupełnienie fotka sygnatury 451. Sygnatury ZO (jak sądzę) mają mniej więcej wymiar 2x1,5 cm przy dwóch cyfrach i są głęboko bite znacznikiem o grubości ok. 2 mm. Natomiast 451 mają wymiar 1,5x1 cm przy trzech cyfrach i są delikatnie bite znacznikiem o grubości niecałego 1 mm. Z tego powodu sygnatury na powierzchniach narażonych na warunki atmosferyczne zniknęły lub są słabo widoczne (mój aparat ich nie chwyta).



pozdrawiam
 
 
Franz Aufmann 
1000 i dalej..
bunkrołazik



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 5084
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 11:33 pm   

TADEK napisał/a:
Będąc ostatnio przy schronie o którym pisze Jacek zerknołem sobie na te płyty pancerne i znalazłem coś takiego


Też byłem przy tej płycie, ale przyjąłem zasadę, że nie szoruję. Niemieckie sygnatury bite znacznikiem na 9P7 są lub były znacznie mniejsze niż polskie. Znak odbioru technicznego Waffen Amt mógł już po trzech lub czterech szorowaniach zaniknąć. Wysokość znaków max 6 mm.
Tadek, gratuluję spostrzegawczości, pozdrawiam Auf...
_________________
Przejmujący chłód stali i betonu ... do szpiku kości http://hauba.pl/
 
 
TADEK 
trochę się zna na rzeczy...


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 258
Skąd: POLSKA
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 4:58 am   

Witam.
Chiałem zaznaczyć że ja nie szorowałem tych nr. a nawet napisałem "A co do tego mniejszego nr to on też powinien sie znajdować na tej płycie obok rur sygnalizacji świetlnej tylko że w tym miejscu jest jeszcze ładnie zachowana oryginalna farba dlatego trzeba nam jeszcze sporo lat poczekać aż ta farba się złuszczy i wtedy płyta odkryje swą tajemnicę".Więc nawet przez myśl nie przeszło mi żeby cokolwiek szorować.Ja pokazałem zdjecia nr w takim stanie jakim je zastałem .
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: Pon Paź 15, 2007 9:03 am   

TADEK napisał/a:
.A co do tego mniejszego nr to on też powinien sie znajdować na tej płycie obok rur sygnalizacji świetlnej tylko że w tym miejscu jest jeszcze ładnie zachowana oryginalna farba dlatego trzeba nam jeszcze sporo lat poczekać aż ta farba się złuszczy i wtedy płyta odkryje swą tajemnicę


Na zdjęciach Tadka nie ma efektu polerowania, a sam komentarz mówi wiele.
Przyjmijmy zasadę, że nie polerujemy płyt, mimo, ze chcemy odkryć ich tajemnicę!
Jacek
 
 
Franz Aufmann 
1000 i dalej..
bunkrołazik



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 5084
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 3:51 pm   

Aufmann napisał/a:
Szymon, trudno będzie te informacje uzyskać, gdyż prawdopodobnie większość bunkrołazików nie orientuje się, w którym miejscu należy tego numerka szukać. Druga obawa, że pancerze zaczną być na gwałt czyszczone.


Aufmann napisał/a:
Uprasza się kolegów o nie szlifowanie płyt papierem ściernym.


W poruszanym temacie już dwukrotnie umnieściłem uwagi, dotyczące czyszczenia płyt. Zachowanie tego co pozostało, jest dla mnie tak samo istotne jak dla Kolegów.
Nie chciałem "nikomu" zrobić przykrości, również nie sugerowałem, że "ktoś" z naszego środowiska "szoruje" płyty.

Auf... pozdrawiam
_________________
Przejmujący chłód stali i betonu ... do szpiku kości http://hauba.pl/
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: Sro Paź 17, 2007 8:29 am   

Czy są nowe numerki?
Jacek
 
 
safnat 
starszy bunkrolog


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 848
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią Maj 15, 2009 3:17 pm   

Jak myślicie dlaczego powstały takie duże wyszczerbienia na płytach pancernych. Widać to na obydwu płytach w obiekcie z Maciejkowic. (Wyszczerbienia są z lewej strony od otworu strzelniczego.) Źle je wytopiono? Uległy uszkodzeniu w trakcie transportu lub montażu?
No i dlaczego coś takiego powstało? Czyżby jakiś felerny, kruchy stop?
_________________
http://www.tajemnicze-fortyfikacje.prv.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group