Historia Vita Memoriae Strona Główna Historia Vita Memoriae
Forum dyskusyjne miłośników historii i fortyfikacji - Grupa Inicjatywna "Cztery Historie"

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: darecki
Sob Lut 11, 2012 1:56 pm
Daj się nabic w butelkę
Autor Wiadomość
Hubertus1656 
starszy bunkrolog



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 589
Skąd: Karczew
Wysłany: Pon Lis 28, 2011 11:02 pm   Daj się nabic w butelkę

Dziś dostałem na maila Koła maila następującej treści:

------ Wiadomość oryginalna ------
Temat: Akcja porządkowania rejestru zabytków - zaproszenie
Data: Mon, 28 Nov 2011 13:18:28 +0100
Nadawca: Katarzyna Werner <kwerner@centrumcyfrowe.pl>
Adresat: dariusz.pietrucha@interia.pl, dobieszowice@profort.org.pl, tychy@profort.org.pl, swietochlowice@profort.org.pl, warszawa@profort.org.pl, rybnik@profort.org.pl, daniel.ciszowski@vip.interia.pl, goslask@goslask.pl, marcelinal@poczta.onet.pl


Szanowni Państwo,

poniżej przesyłam zaproszenie do wzięcia udziału w społecznościowej akcji porządkowania i uzupełniania rejestru zabytków. Gorąco zachęcamy do zaangażowania się! Będziemy też bardzo wdzięczni za przekazanie informacji wszystkim potencjalnie zainteresowanym.



Cyfrowy czyn społeczny

3 grudnia (sobota) będziemy wspólnie wzbogacać i porządkować ogólnopolski rejestr zabytków.

Kiedyś mieszkańcy Warszawy pomagali usuwać gruzy z miasta, teraz mogą włączyć się w prace nad rejestrem zabytków. To jest działanie rzecz dobra wspólnego. Dobrze opisane i skatalogowane zabytki to np. szansa dla nauczycieli na robienie lekcji historii w oparciu o zabytki w swojej okolicy. To także zbiór wiedzy dla wszystkich mieszkańców zainteresowanych swoją okolicą, przeglądając rejestr można się nieraz zdziwić jak wielu obiektów tam nie ma. Do dyspozycji mamy rejestr zabytków z całego kraju. Każdy może wybrać własny “rejon prac porządkowych” - województwo, powiat czy gminę.

W czyszczeniu pomoże nam “Szop-dano-pracz”, czyli aplikacja Racoon stworzona przez Centrum Cyfrowe. Jest to narzędzie ułatwiające wspólną pracę wielu osób na jednym zbiorze danych w tym samym momencie. Zapraszamy wszystkich chętnych do wspólnej pracy nad rejestrem zabytków. Będziemy m.in. uzupełniać dane adresowe i geolokalizacyjne, kategoryzować zabytki, a przy okazji również poprawiać literówki i inne drobne błędy. Wystarczy podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Efekty naszej pracy będą oczywiście ogólnodostępne. Po ostatecznym zakończeniu porządkowania bazy, dane zostaną opublikowane przez Centrum Cyfrowe. Będzie można je pobrać i wykorzystywać bez ograniczeń.

Maraton pracy nad zabytkami trwa w godzinach 10:00-18:00 (10:00 - wprowadzenie, 11:00 - początek pracy). Do grupy porządkowej można dołączyć rejestrując się na stronie http://opendataday2011.eventbrite.com/. Można też włączyć się w pracę nad rejestrem zabytków nie wychodząc z domu, logując się 3 grudnia na http://odd.centrumcyfrowe.pl/.

Więcej informacji: http://centrumcyfrowe.pl/...-data-day-2011/

Patronat nad wydarzeniem objął Narodowy Instytut Dziedzictwa.

Wydarzenie jest organizowane pod szyldem międzynarodowego Open Data Day, czyli Dnia Otwartych Danych Publicznych. 3 grudnia w ponad stu miastach na całym świecie odbywają się przedsięwzięcia związane z aktywnym wykorzystaniem danych udostępnianych przez instytucje publiczne. Organizują je ludzie przekonani, że budowanie szerokiego dostępu do informacji publicznej jest istotnym warunkiem rozwoju współczesnego społeczeństwa obywatelskiego.
W tym roku w Warszawie impreza organizowana jest wspólnie z przedsięwzięciem Random Hacks of Kidness (http://sochack.pl/rhok2011).

Porządkowanie rejestru zabytków organizuje Centrum Cyfrowe w Laboratorium BRAMA na wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej przy ul. Nowowiejskiej 15/19 w Warszawie (wejście od ul. Polnej).


Z poważaniem,

Katarzyna Werner

Centrum Cyfrowe. Projekt: Polska
+48 222 43 93 06
www: http://centrumcyfrowe.pl/



Panowie odnoszę wrażenie ze chce się nas po prostu wydymać, przedstawię tylko dwa przypadki regionalny dla Mazowsza i lokalny dla
okolic Otwocka,cel ten sam za darmo lub mała sumę pod hasłem czynu społecznego zdobyć masę lokalizacji i informacji a później zarobić sporą sumę z dotacji urzędowych,unijnych lub stworzyć bazę danych dla takich projektów.



Przykład dla Mazowsza zwróćcie uwagę na wymagania w tym projekcie,wybierałem w ciemno,w innym są dwory polskie,miejsca związane z Chopinem,przemysłem itd:


By hubertus1656 at 2011-11-28


By hubertus1656 at 2011-11-28


Przykład dla Linii Otwockiej i budownictwa drewnianego tzw "Styl Świdermajer" za cenę ok 2000zł czyli tyle ile jest warta jedna lub dwie białe karty ewidencyjne próbuje się skłonić pasjonatów do zrobienia jak największej liczby "białych kart" naturalnie nikt nie informuje uczestników że efekty ich pracy można sprzedać Wojewódzkiemu Urzędowi Konserwatorskiemu a liczbę obiektów architektury drewnianej w mojej okolicy szacuje się na 600-800szt:

http://otwock24.com/

Otwocki oddział PTTK ogłosił konkurs na inwentaryzację “świdermajerów”. Wygra ten, kto przedstawi najwięcej, najdokładniejszych, opatrzonych najlepszymi zdjęciami opisów. Nagroda główna to dwa tys. zł, przewidziano też wyróżnienia.

W regulaminie Konkursu na Inwentaryzację Budownictwa Drewnianego linii otwockiej „W nadświdrzańskim stylu” czytamy m.in.: “Każdy zinwentaryzowany obiekt powinien zostać opisany w osobnej karcie inwentaryzacyjnej formatu A4, której wzór każdy z uczestników opracowuje samodzielnie. Na karcie inwentaryzacyjnej powinny się znaleźć następujące informacje: lokalizacja obiektu (dane adresowe wraz z mapką lokalizacyjną), typ obiektu, aktualny sposób użytkowania, obecny właściciel (…), opis budynku (w tym opis konstrukcji, werandy, balkony, okna, okiennice, zdobienia, dachy, szczyty itp.), stan zachowania, rok budowy, historia budynku w tym ew. kto wybudował i według jakiego projektu. Nie ma limitu stron w karcie inwentaryzacyjnej poszczególnych obiektów. Do każdej karty inwentaryzacyjnej powinny zostać dołączone materiały ikonograficzne (…): fotografie obiektu wykonane z każdej strony, osobno sfotografowane werandy, balkony, okna z okiennicami, zdobienia itp. Dodatkowo (w miarę możliwości): archiwalne zdjęcia i rysunki obiektu, mapy i plany obiektu wraz z otoczeniem, plany obiektu, fotografie dawnych właścicieli, inne materiały archiwalne.”

Oceniane będą: liczba zinwentaryzowanych obiektów, wartość merytoryczna i szczegółowość opisów, wartość merytoryczna i jakość dołączonych współczesnych fotografii. Konkurs został ogłoszony w związku z przypadającą w 2011 r. 175. rocznicą urodzin patrona otwockiego PTTK-u, Michała Elwiro Andriollego oraz 95. rocznicą nadania praw miejskich Otwockowi.

Pobierz regulamin i karty zgłoszeniowe
Postanowiłem perfidnie wybadać intencje Otwockiego PTTKu:

hubertus1656 napisał(a):
06/03/2011 o godz. 14:42

Widzę że jest to wstęp do stworzenia Białych Kart zabytku dla Świdermajerów,tak trzymać!!!

Paweł Ajdacki napisał(a):
08/03/2011 o godz. 12:00

Czasu na wzięcie udziału w konkursie jest dużo. Rozstrzygniecie będzie dopiero w listopadzie b.r. Zachęcam do wzięcia udziału nawet gdyby praca dotyczyła tylko wybranych obiektów lub jednego obiektu. Mogą być uwzględnione nawet obiekty, które już nie istnieją. Liczy się dokładność i rzetelność. Konkurs na Inwentaryzację Budownictwa Drewnianego „Linii Otwockiej” jest faktycznie, tak jak to zauważył Hubertus1656, jednym z elementów, które w efekcie doprowadzą do założenia osobnych kart inwentaryzacyjnych dla świdermajerów. Jest to ostatni moment do podjęcia tego typu inicjatywy. Z roku na rok liczba świdermajerów dramatycznie maleje. Za kilka lat prace złożone w konkursie będą jedyną pamiątką po wielu z nich. Dlatego m.in. zachęcam do podjęcia się trudu udziału w konkursie i pomocy w stworzeniu ogólnodostępnej bazy danych (jak największej ilości) o świdermajerach, takiej jakiej nie ma nawet WKZ i inne urzędy.
Każdy uczestnik musi pamiętać tylko o tym żeby się formalnie zgłosić do udziału w nim. Oficjalna informacja o prowadzonym konkursie została przekazana do jednostek policji, ZGM-u i innych odpowiednich instytucji i w związku z tym każdy uczestnik będzie miał wydane odpowiednie poświadczenie udziału.
Jeżeli zainteresowanie konkursem będzie duże to będzie on kontynuowany i w następnych latach.
_________________
Pijam tylko piwo Królewskie ponieważ umieszczony na etykiecie:
Zygmunt III Waza był jedynym polskim politykiem który potrafił rozmawiać z ruskimi o Smoleńsku!!!
 
 
 
darecki 
wujek kurde samo dobro
Trzeba siać...


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 8700
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 11:23 am   

Dobrze, a teraz to tak uporządkujmy aby każdy zrozumiał... ;)
_________________
Instytut Niemieckich Fortyfikacji Wschodnich
 
 
 
DaSk 
bunkrolog


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 392
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 4:27 pm   

Zdaje się, że kiedyś już to zrobiono (znaczy "wydymano" uczestników). Kiedyś TPF zbierał lokalizację obiektów fortecznych, z których powstała mapa. Jak dotąd nie ujrzała ona światła dziennego (przynajmniej nic na ten temat nie wiem).
 
 
darecki 
wujek kurde samo dobro
Trzeba siać...


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 8700
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 5:12 pm   

Z tego co kojarzę sprawę, to na te prace TPF dostał kasę z grantu ministerialnego. I wiem, że część ludzi z TPF kasę za to otrzymała. A czy dostały "doły"? Nie wiem... Wiem, że m.in. w Poznaniu były wynagrodzenia, tylko nie wiem czy szły przez oddział czy bezpośrednio z Wawy. A to, że nie każdy w danej organizacji jest/był wynagradzany, to temat znany w każdej grupie. Ludzie różnią się stażem, wkładem, itp. Czasami mamy jednak do czynienia z jawną niesprawiedliwością - jak było w tym wypadku: nie wiem.
DaSk, to że mapa nie ujrzała światła dziennego wcale nie oznacza, że dobrze znani Ci z nazwisk autorzy nie korzystali z tych materiałów na przestrzeni lat. To tak samo jak ze zbiorami śp. K. Biskupa - nikt nic nie wiedział, nikt nic rzekomo nie miał, a... ;)
_________________
Instytut Niemieckich Fortyfikacji Wschodnich
 
 
 
Hubertus1656 
starszy bunkrolog



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 589
Skąd: Karczew
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 11:05 pm   

Ta sprawa dotknęła zwłaszcza oddział warszawski,napsuła wiele krwi w środowisku które do dziś jest zatomizowane.
_________________
Pijam tylko piwo Królewskie ponieważ umieszczony na etykiecie:
Zygmunt III Waza był jedynym polskim politykiem który potrafił rozmawiać z ruskimi o Smoleńsku!!!
 
 
 
DaSk 
bunkrolog


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 392
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 30, 2011 4:29 pm   

A czy napisałem, ze ktoś nie skorzystał? Napisałem tylko, że sytuacja taka miała miejsce. Ja osobiście nic na tym nie straciłem, ani nie zyskałem. Całą sytuację podałem jako przykład.
nawiasem mówiąc nie mam nic przeciwko pracy za "friko" w szczególności jeżeli nie jest to moja praca zawodowa a zainteresowania. Tylko jedna rzecz pozostawia niesmak. Mianowicie, jeżeli jest jakieś niedopowiedzenie - ja się narobię, a ktoś na tym zarobi (o ile o fakcie zarobienia przez kogoś innego nie jestem powiadomiony przed daną pracą, jak zostanę o takim fakcie powiadomiony przed praca i to zaakceptuję to już inna inszość).
 
 
darecki 
wujek kurde samo dobro
Trzeba siać...


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 8700
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 8:50 am   

Najlepiej to by było, żeby TPF dalej istniał i działał.
A czy na tym straciliśmy czy zyskaliśmy? Hmm... w ogólnym rozrachunku na pewno ktoś "zyskał", co nie oznacza, że pieniądze z grantu ministerialnego są niczyje... Ktoś musiał najpierw na to zapracować. Jak skutecznie zostały te środki wydane - tego pewnie już nikt nie rozliczy. Z jednej strony szkoda, a z drugiej strony dobrze. Bo jak by to rysowało obraz "środowiska", które potrafi się pokłócić o kasę? Nie bardzo poważnie... A to, że na tych awanturach ktoś zyskał i odcina kupony...
_________________
Instytut Niemieckich Fortyfikacji Wschodnich
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group