Historia Vita Memoriae Strona Główna Historia Vita Memoriae
Forum dyskusyjne miłośników historii i fortyfikacji - Grupa Inicjatywna "Cztery Historie"

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Punkt oporu wzg. 319 Nowy Bytom
Autor Wiadomość
Wojciech O. 
bunkrołaz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 196
Skąd: Kossowa
Wysłany: Nie 20 Maj, 2007 17:28   

Aufmann miałeś Szczęście. W sobote jednemu z poszukiwaczy go zabrakło. http://www.dziennik.pl/De...ArticleId=45060
 
 
 
bielsko 
bunkrołazik pospolity


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 82
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 20 Maj, 2007 19:05   

Aufmann napisał/a:

Bielsko, dzięki za informacje o urbanie. Czy wspominasz o urbanie wykonanym w sierpniu 1939 roku? Schron ten chyba nie był jeszcze w gotowości bojowej w 1939 roku? Beton schnie wyjatkowo długo :twisted:


Tak, zgadza się - chodzi o urbana, który jeszcze nie był skończony. Przed wybuchem wojny nie zdołano zdjąć szalunku.
Ten schron jeszcze niedawno istniał. Jakieś 10 lat temu został zniszczony i niestety nic po nim nie zostalo.

Pozdrawiam
 
 
Franz Aufmann
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 18:32   

Witam,
Dzisiaj prezentuję półkopułę bojową z ciężkiego schronu artylerii polowej i broni maszynowej o klasie odporności E. Dostęp do półkopuły jest ograniczony, ale wieść gminna niesie, że jest to pierwsza półkopuła wykonana przez "Wspólnotę Interesów Górniczo-Hutniczych S.A.". Jej sygnatura : W.I. - 1936 – 1/1 (oczywiście mój ukośnik jest na sygnaturze kreską poziomą rozdzielającą jedynki w pionie).

Na uwagę zasługuje również sam tradytor należący do najcięższych wybudowanych na Śląsku. Stanowisko obserwatora artylerii umieszczono w kopule obserwacyjnej model 36. Uzbrojenie główne stanowiła armata polowa kal. 75 (wz. 97) oraz dwa ckm rozlokowane we wspomnianej półkopule i strzelnicy ściennej. Wyjście ewakuacyjne typowe dla schronów artylerii, czyli krótko mówiąc - przez strzelnicę. Schron zaznaczany na mapce numerem 32, oryginalnym nadanym przez WP. Znajduje się przy płocie starej cegielni.

Czy może ktoś dysponuje zdjęciami tego schronu?

Pozdrawiam Auf…
  
 
 
Franz Aufmann
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 18:33   

Jeszcze małe info dla Cuska. Na mapce został oznaczony schron nr 33. Ciężki schron bojowy (tuż przy placu budowy), który został przedstawiony w temacie pt. „Czy OWŚ się obroni”. Cusek bardzo dobrze podałeś dojazd do tego schronu.
Pozdrawiam Auf...
 
 
cusek 
bunkrołaz



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 102
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 19:15   

Nie ma problemu, na P.O. Nowy Bytom wybiorę się dokładnie 9-10 czerwca, przy okazji zawitam na zlot pojazdów militarnych przy Tesco, a wkrótce razem z Simonem z Fortyfikacja.pl zawitamy na Kłodnice i wykonamy pomiary....

Jeśli was to interesuje to zamieszcze je tutaj..
_________________
Mlody, ambitny, pełen zapalu...taki jestem...dobry material na bunkrologa??
 
 
 
cusek 
bunkrołaz



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 102
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 19:16   

Chciałem edytować poprzedni post, ale widzę, że się nie da. Aufmann byłeś tam, że wiesz, że dobrze podałem lokalizację??
_________________
Mlody, ambitny, pełen zapalu...taki jestem...dobry material na bunkrologa??
 
 
 
DRAGON 
bunkrołaz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 104
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 19:57   

Witam
Aufman napisał/a:
Jej sygnatura : W.I. - 1936 – 1/1 (oczywiście mój ukośnik jest na sygnaturze kreską poziomą rozdzielającą jedynki w pionie).


Jest to półkopuła z 1938 r. a nie z 1936 czyli prawidłowo tak powinno być napisane W.I.-1938 1/1

Pozdrawiam.
 
 
Franz Aufmann
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2007 20:19   

Witam,
Dragonowi należy przyznać rację i należą się podziękowania.
Przepraszam za pomyłkę.

Auf... pozdrawia

Na pocieszenie, kopuła obserwacyjna model 36 z omawianego schronu, o której tak intensywnie myślałem. Jest bardzo głęboko osadzona w porównania z tą na schronie z Łagiewnik przy ulicy Spacerowej (przy basenie).
  
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Cze, 2007 08:04   

Witam,
Schrony 32-33 z twojej mapki P.O. wzg 319 Nowy Bytom stawiane były w 1937 roku. Sygnatura półkopuły z rocznikiem 1938 świadczy, że W.I. z dużym opóźnieniem dostarczała pancerze. Podobna sytuacja zaistniała na Goduli.


Jacek
 
 
Franz Aufmann
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Cze, 2007 18:25   

Witam,
Jeszcze trzy zdjęcia znanego już nam schronu artylerii ppanc. i broni maszynowej nr 34 w Bielszowicach. Ostatnie zdjęcie płyty detonacyjnej przed strzelnicami ppanc i km. Proszę zwrócić uwagę na kanał odzielający płytę od schronu.
Auf... pozdrawia
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group